Ik weet wat ik eet

gezonde levensstijl

Herfstvakantie vorbereidingen 13 oktober 2013

Filed under: Blog — Sweetfairy @ 12:58

Ik ga overmorgen naar Polen, daar kom ik vandaan. 10 jaar geleden ben ik naar Nederland gekomen voor 1 jaar maar ben wat langer gebleven, hehe..  Het is niet slechter of beter hier of daar, het is anders. Op de markt bijvoorbeeld zie je boeren staan met groenten die ze zelf hebben gekweekt en niet van de groothandel gehaald. Natuurlijk heb je in Nederland dat soort stands op de markt, maar niet veel. In Nederland heb je zelfs biologisch stands die je in Polen niet zo makkelijk vind.  Dus het is nergens perfect. Maar zo lang ik daar ben ga ik wat boodschappen doen.

Vorig keer heb ik zo veel blauwe bessen meegenomen, als je ze in bakjes zou willen stopen die je hier in Nederland in de supermarkt ziet dan denk ik dat ik zo’n 50 bakjes zou hebben en ik kreeg het gratis van mijn oude buurvrouw. Wil niet weten hoeveel zou het me kosten als ik hier 50 bakjes bessen zou willen kopen.

In 3 dagen heb ik alles opgegeten :P

In 3 dagen heb ik alles opgegeten 😛

Ik ben ook van plan om honing te kopen recht streks van de imker. Is al besteld, moet maar komen ophalen 🙂

Mijn lunch paar dagen geleden...

Mijn lunch paar dagen geleden… hele kg mandarijnen

Appels klaar om oven in te gaan, met honing en kaneel :)

Appels klaar om oven in te gaan, met honing en kaneel 🙂

Bospaddenstoelen in dehydrator, lekker voor in de winterse gerechten

Bospaddenstoelen in dehydrator, lekker voor in de winterse gerechten

Dus vandaag inpakken, morgen nog ff werken en dinsdag ga ik 🙂

Volgende keer schrijf ik vanuit Polen… tot dan!

 

Geef een reactie

